توليد محتوا يا Content Creation دغدغه‌ي تازه‌اي نيست.


تقريباً از زماني که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفيت توليد به تدريج بيشتر از محتواي در دسترس شد، توليد محتوا و پيدا کردن محتواي مناسب براي نشر به يک چالش جدي تبديل شد.


صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشين چاپ، به سراغ چاپ انجيل رفت که هم کسي مدعي دريافت حق‌التاليفش نبود و هم متقاضيان فراوان داشت.


اما بعد از مدت کوتاهي، ماجراي توليد محتوا جدي‌ شد و بحث سفارش توليد محتوا به يک شغل تبديل شد. سردبيرهاي نشريات، وظيفه‌شان اين بود که موضوعات مناسب براي نشر را جستجو کنند و سپس توليد محتواي متناسب را به نويسندگان و ژورناليست‌ها سفارش دهند.


 


توليد محتوا چيست؟


ايجاد محتواي باکيفيت بالا براي موفقيت در بازاريابي محتوايي حياتي است. روزانه بيش از چند ميليون پست وبلاگ، سايت و. منتشر‌ مي‌شود، پس شما نياز به يک محتواي خوب براي معرفي محصول يا خدمت خود به ديگران يا همان جامعه‌ هدف خود داريد.


توليد محتوا يک هنر است. اين موضوع بسيار فراتر از نوشتن يک مطلب است. نوشتن، ويرايش و ايجاد يک متن مناسب بخشي از اين فرآيند است.


توليد محتوا يک راه عالي براي انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات، خدمات و شرکت شما‌ است. همچنين توليد محتوا براي جذب مشتريان و حتي ايجاد يک جامعه مصرف‌کننده براي محصول يا خدمت شما يک راه عالي و فوق‌العاده است.


«محتوا» چيزي است که بايد از طريق رسانه‌اي به‌عنوان سخنراني، نوشتاري يا هر يک از روش‌هاي گوناگون بيان شود.


 


کارشناس توليد محتوا کيست؟


خالق محتوا يا کارشناس توليد محتوا کسي است که مسئول ايجاد و انتشار اطلاعات در هر رسانه‌اي و به‌ويژه در رسانه‌هاي ديجيتال است. او معمولا کاربر يا مخاطب خاصي را در زمينه‌هاي خاص هدف قرار‌ مي‌دهد. خالق محتوا‌ مي‌تواند در توليد هر يک از موارد زير فعاليت داشته باشد:


·         پست‌هاي وبلاگ


·         خبرنامه‌هاي ايميل


·         رسانه‌هاي اجتماعي


·         بازاريابي تصويري


·         کتاب‌ها


·         و.


همچنين‌ مي‌تواند محتواي آفلاين مانند بروشور، بسته‌هاي ويژه مشتري و . را هم توليد کند، اما امروزه بيشتر از روش‌هاي توليد محتواي ديجيتال استفاده‌ مي‌شود. حالا که درباره توليد محتوا صحبت کرديم، شايد اين سوال برايتان پيش بيايد که اصلا توليد محتواچه ضرورتي دارد و چه تاثيري بر کسب‌وکار شما‌ مي‌گذارد؟


 


روش هاي توليد محتوا


کمک گرفتن از گوگل براي پروش ايده تان


قبل از اينکه به سراغ نوشتن محتوا برويد اول بايد تا حدودي بدانيد که اصلا در مورد چه چيز هايي مي خواهيد بنويسيد.


 


اسکلت توليد محتوا داشته باشيد


جود بنا و پي‌ريزي مناسب براي استحکام کافي سازه لازم و ضروري است. از اين رو نوشته‌هاي بلند و طولاني نيز نياز شديد به اسکلت‌بندي و نوشتن ليستي از کليات موضوع دارند. ما به اين نوشته « اسکلت بندي توليد محتوا » مي گوييم .


اسکلت توليد محتوا ليستي است که شما بعد از تعيين موضوع و همچنين هدف توليد محتوا شروع به نوشتن آن ميکنيد.


 


براي توليد محتوا، ترجمه کنيد


زماني که موضوع مورد نظر خود را يافتيد. سايت هاي خارجي مرتبط با موضوع را بيابيد. از مطالب موجود در آن ها مطلب مورد نظر خود را بيابيد و آن را ترجمه کنيد. به اين منظور نياز به مهارت ترجمه کردن داريد. نگران نباشيد! ابزارها و افراد زيادي براي کمک به شما وجود دارند. از بين اين ابزارها مي­توان به ناربو اشاره کرد.


 


اين مطلب برگرفته از سايت هاي http://www.ictstartups.ir/fa/content/144244 و https://motamem.org/%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C/ و https://writena.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7/ است.


 

توليد محتوا
ترجمه
توليد محتوا چيست"/>

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : توليد ,محتوا ,محتواي ,موضوع ,مورد ,نوشتن ,توليد محتوا ,مناسب براي ,محتوا چيست ,%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af %d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7 ,توليد محتوا يک
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پارس راپل | Pars Rappel تاپ خبر خريدار پالت پلاستيکي کارآموزی در عرصه بهداشت بجنگ تا قلم خون دارد می‌نویسیم؛ ننویسیم چه کنیم؟! رنگ کار ساختمان قیمت ورق و لوله مانیسمان فروشگاه محبوب فایل راهکارهای ردیابی و شناسایی، جمع آوری خودکار داده ها و اتوماسیون صنعتی | شرکت شلر